Saopštenje za javnost Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki

//Saopštenje za javnost Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki

Povodom informacija koje su objavljene u sredstvima javnog informisanja, u vezi sa postupkom javne nabavke rekonstrukcije Muzeja savremene umetnosti, obaveštavamo Vas o sledećem:

Poslednjim rešenjem Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki, donetim u konkretnom postupku javne nabavke, dana 22.09.2015. godine, naručilac Muzej savremene umetnosti je posebno upozoren o potrebi doslednog poštovanja načela efikasnosti i ekonomičnosti, posebno imajući u vidu koliko dugo traje ovaj postupak javne nabavke, te da je u više navrata (četiri puta) Republička komisija donosila odluke o delimičnom poništenju tog postupka i nalagala naručiocu da na zakonit način ponovi stručnu ocenu ponuda jer je utvrdila da je u toku celog postupka naručilac vršio nepravilnu i nepotpunu ocenu ponuda koje su podnete.

Republička komisija je, upravo, zbog utvrđenih nepravilnosti u aktivnostima naručioca u toku celog postupka javne nabavke, u navedenom, poslednjem svom rešenju posebno naglasila da je naručilac obavezan da prilikom ponavljanja stručne ocene ponuda, istu izvrši detaljno i pažljivo te da je takvo postupanje, prema mišljenju Republičke komisije, neophodno, upravo zbog dugog trajanja ovog postupka i niza utvrđenih nedostataka i očiglednih nepravilnosti u dosadašnjoj stručnoj oceni ponuda.

U tom smislu, izjava vd direktora Muzeja objavljena u sredstvima javnog informisanja o tome da su posle šestog rešenja Republičke komisije donetog u istom postupku javne nabavke (i poništenja tog postupka po četvrti put) podnete krivične prijave protiv Republičke komisije je zaista vrlo, vrlo indikativna. Naime, nakon šestog rešenja koje je Republička komisija donela u konkretnom postupku javne nabavke i nakon četvrtog poništenja tog postupka zbog niza nepravilnosti koje je ovaj organ utvrdio, jedini odgovor i reakciju koji su Ministarstvo kulture i naručilac imali je podnošenje krivične prijave protiv Republičke komisije, a ne otklanjanje nepravilnosti u tom postupku javne nabavke.

Na osnovu svega navedenog, postavlja se pitanje da li se podnošenje krivične prijave protiv Republičke komisije kao samostalnog i nezavisnog organa koji odlučuje o pravilnosti osporenih postupaka javnih nabavki, i to bez ikakvih činjenica i dokaza, a odmah nakon prijema rešenja Republičke komisije, u vreme kada je još moguće da će neko od ponuđača osporiti Odluku o obustavi postupka koju je posle pomenutog rešenja Republičke komisije doneo Muzej, može i mora shvatiti jedino kao otvoreni pritisak na rad ovog organa u narednom periodu kada će se ponovo odlučivati o pravilnosti sledećih radnji koje će od strane Muzeja biti preduzete u konkretnom postupku. Dakle, Republička komisija nikako ne negira pravo i obavezu svih nadležnih državnih organa da ispitaju njen rad, a naročito organa u čijoj je nadležnosti postupanje u okviru krivičnog postupka, ali još jednom postavlja pitanje da li je ovako, apsolutno paušalno podnošenje krivične prijave, pokušaj i Ministarstva kulture i Muzeja savremene umetnosti da „disciplinuju“ Republičku komisiju, posebno imajući u vidu izričitu najavu u medijima o pokretanju novog postupka javne nabavke.

Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki

2017-11-14T11:23:57+00:0021. 10. 2015.|Aktuelnosti|